دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

تکه ای از متن پایان نامه :

  2-6-2- بازارشناسی

«شناخت» لازمه هر حركت عاقلانه و هر تصمیم اصولی می باشد. شناخت بازار تلاشی نظام مند می باشد برای گرد آوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشكیل دهنده  2-6-5- بازارگردی

دنیای متحول امروز سكون و كهنگی را نفی كرده می باشد. هر روز پدیده ای نو، حركتی تازه، ایده ای جدید و خواسته ای متفاوت مطرح می‌گردد؛ به همین دلیل یكی از مهم ترین ابعاد بازاریابی امروز ویترین گردی جهانی یا بازارگردی می باشد. بازار گردی وظیفه ای می باشد كه بازاریاب را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها آشنا گردد. این آگاهی از طریق حضور در صحنه رقابت و مبادله و مشاهده بازارها امكان پذیر می باشد. شركت كردن در نمایشگاهها، بازدید از بازارهای گوناگون و بودن در محیط بازار، دید مدیران را بازتر و گسترده تر می سازد. به عبارتی، مهم ترین تأثیر بازار گردی تقویت و گاهی تغییر«دید» می باشد. یكی از موثرترین ویژگیهای هر بشر و هر مدیر می باشد و آن مهارت و هنر دیدن چیزهایی می باشد كه دیگران نمی بینند. بازار گردی افقهای تازه ای را به بازاریان نشان می‌دهد( روستا و همکاران، 1388).

      2-6-6- بازارسنجی

یكی از آفتهای مدیریت«با گذشته و در گذشته زیستن» می باشد و یكی از مفید ترین حركات هر مدیر مطالعه و ارزیابی گذشته و بهره گیری از تجربیات می باشد. بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با در نظر داشتن آن چیز که بودیم و داشتیم، آن چیز که هستیم و داریم و آن چیز که بایستی داشته باشیم. بازارسنجی جهت دهنده حركتهای سازمان در بازار آینده می باشد. همه محصولات و خدمات و سازمانها دارای منحنی عمر خاصی هستند كه این منحنی شامل مراحل معرف، رشد، بلوغ و اشباع، و افول می باشد و هر مرحله شرایط ویژه ای دارد كه بازاریاب بایستی بر اساس این ویژگیها واكنشهای مناسبی نشان دهد. بازارسنجی یا ارزشیابی و سنجش فعالیتهای سازمان، نقاط قوت و ضعف را به خوبی نمایان می سازد. با بهره گیری از اطلاعات موجود و دانش روز می توان هدفها، مسیر ها و حركتهای آینده را تبیین و تعیین كرد. بازار سنجی یعنی اندازه گیری عملكردها، یافتن انحرافها و تشخیص فاصله ها بین هدف و عملكرد و اقعی و ارائه پیشنهادهایی برای اصلاح امور بازاریابی سازمان. بازارسنجی و سیله ای می باشد برای جلوگیری از اشتباهات و یافتن تواناییها و استعدادها برای رشد و توسعه بیشتر. بازارسنجی یعنی نظارت دائم بر عملكردها و كنترل آنها و ارزشیابی حركات و فعالیتها( روستا و همکاران، 1388).

 

 

 

 

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری: مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری