دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

تکه ای از متن پایان نامه :

بازارگراییف بازارشناسی، بازاریابی، بازار سازی، بازار گرمی، بازار سنجی و بازار داری( روستا و همکاران، 1388).

  2-6-10- روشهای رقابتی

شركتها را می‌توان به دو گروه رهبر و دنباله رو تقسیم كرد. رهبران آنهایی هستند كه بیش از 50 درصد سهم بازار محصول را در اختیار دارند و دنباله روها آنهایی هستند كه سهم بازار ناچیزی دارند. اكنون به توضیح روش‌های رقابتی این دو گروه می پردازیم:

*رهبران بازار

فیلیپ كاتلر[1] دو استراتژی اصلی همراه چند استراتژی فرعی برای رهبران بازار مطرح می سازد:

1- بسط و گسترش بازار كل شامل استراتژیهای:

الف) بهره گیری كنندگان جدید. جلب كسانی كه تا كنون از محصولات شركت بهره گیری نكرده اند.

ب) كاربردهای جدید. یافتن مصارف جدید برای محصول.

ج) بهره گیری بیشتر. تشویق مصرف كنندگان فعلی به خرید و مصرف بیشتر.

2- دفاع از سهم بازار شامل استراتژیهای :

الف) دفاع از موضع و موقعیت. تقویت موضع و موقعیت محصول به گونه ای كه رقبا را از مقابله و رقابت بازدارد.

ب) دفاع قبل از تثبیت موقعیت رقیب (حمله مقدم). حمله به رقیب پیش از آنكه در بازار جا بیفتد. این نوع دفاع باعث نومیدی رقبای بالقوه نیز می گردد.

ج) دفاع بر اساس حمله متقابل. در شرایطی كه رقیب درصدد می باشد تا محصولی مشابه با محصول شركت به بازار عرضه كند و با شركت به رقابت بپردازد، می توان از هجوم و حمله متقابل برای دفاع بهره گیری كرد؛ یعنی حمله به قلمرو بازار كنونی رقیب با عرضه محصولاتی نزدیك به آن چیز که او عرضه می كند كه در نتیجه باعث می گردد تا رقیب به جای معرفی محصول جدید، به محصولات موجود خود بپردازد(ايروين و همكاران[2]،2008).

[1] Philip Kotler

[2] Irvine et al

 

 

 

 

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری: مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری