دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

تکه ای از متن پایان نامه :

* دنباله روهای بازار

  • این گروه به شدت در جستجوی دریافت بیشترین سهم از بازار هستند؛ بنابر این شرایط رقابتی فشرده ای در بازار ایجاد می كنند. كاتلر از گروهی به نام «چالشگران بازار» نام می برد دفاع متحرك. این نوع استراتژی به صورت گسترش دادن بازارها و تنوع و گسترش محصول نسبت به بازار می باشد.
  • دفاع قبل از تثبیت موقعیت رقیب (حمله مقدم) و دفاع با هجوم متقابل. در این استراتژی به شركتها توصیه می گردد كه آغاز كننده حملات باشند، اگرچه ممكن می باشد باعث برخوردها، تنشها و مبارزات مختلف و غیر ضروری گردد؛ مانند جنگ قیمتها.
  • دفاع از اطراف. چنان كه قبلا اشاره گردید، در این مورد یك ناحیه جغرافیایی یا بخشی از یك بازار كه در آن رهبر بازار آسیب پذیر می باشد، برای حمله به آن انتخاب می گردد.
  • كناره گیری و عقب نشینی. گاهی كنار كشیدن از صحنه رقابت مطلوب ترین راه حل می باشد(منبع پيشين).

 

2 -7-بخش سوم: پیشینه پژوهش

  2-7-1- تحقیقات خارجی

دایموند (1991)، معتقد می باشد که نرخهای بهره واقعی بر انتخاب شرکتها برای انتخاب بین پروژه های پر ریسک یا دارای امنیت تأثیر می گذارد. تا زمانی که انتخاب پروژه های ریسک دار منجر به این گردد که ارزش مورد انتظار آینده شرکتها به همان اندازه هزینه های ناشی از ریسک افزایش یابد، انگیزه برای سازگار شدن با پروژه های کم ریسک افزایش می یابدو پس نرخهای بهره پایین تر احتمال قصور در پرداخت بدهی را کاهش می دهد.

کوپمن و لوکاس[1](2003) در مطالعه خود بر این باورند که ریسک اعتباری تقریباً همراه و هم جهت با متغیرهای کلان اقتصادی حرکت می­کند و این مساله نکته مهمی در فرایند مدیریت ریسک به حساب می­آید. آنها با بهره گیری از اطلاعات سال­های 1393-1397 در زمینه تولید ناخالص داخلی، حاشیه­های اعتباری و شکست­های تجاری کوشیده اند، عقیده فوق را مطالعه نمایند. نتایج پژوهش ایشان نشان می­دهد ارتباط هم جهت از لحاظ رفتار ادواری بین ” حاشیه­های اعتباری[2]” و “تولید ناخالص داخلی” در توالی­های تجاری معمولی (شش ساله) هست.

[1]– Koopman and Lucas

[2]– Credit Spreads

 

 

 

 

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری: مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری