دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

تکه ای از متن پایان نامه :

-4- انواع ریسک

اساس توسعه مدل قیمت­گذاری دارایی سرمایه­ای ، را مارکوئیتز (1952) و توبین (1958) بنا نهاده­اند نظریه­های اولیه، ریسک یک اوراق بهادار منفرد را ، انحراف استاندارد از بازده­هایش معرفی کردند که به عنوان یک معیار بی ثباتی بازده ارائه می­گردید، بدین­گونه که انحراف استاندارد بیشتر ، نشاندهنده ریسک بالاتری می باشد. ویلیام شارپ (1964) و ترینور (1961) و لینتر (1965) و بلک (1977) مانند محققانی بودند که کوشیدند از نظریه مارکوئیتز برای مکانیزم قیمت­گذاری اوراق بهادار به طور موثری بهره گیری کنند (لیزنبرگ 1976) . در این تئوری مارکوئیتز فرض خود را بر این گذاشت که سرمایه­گذاران الزاما در پی به حداکثر رسانیدن بازده مورد انتظار نیستند چراکه اگر آنها تنها در پی به حداکثر رسانیدن بازده مورد انتظار بودند ، فقط در یک قلم دارایی که دارای بیشترین بازده مورد انتظار بود سرمایه­گذاری می­کردند.این درحالیست که با یک مطالعه اجمالی می­توان به این نتیجه رسید که اکثر سرمایه­گذاران (چه فردی و چه نهادی) معمولا دارای پرتفوی­های سرمایه­گذاری­اند. در توجیه این رفتار می­توان عنوان نمود که سرمایه­گذاران همزمان به دو پدیده ریسک و بازده توجه می­کنند(چارلز پی جونز،ترجمه تهرانی،1386).

بادرنظر گرفتن تئوری پرتفولیو و تئوری قیمت­گذاری داراییهای سرمایه­ای می­توان ریسک کل را به دو بخش ریسک سیستمانیک و ریسک غیرسیستماتیک تقسیم­بندی نمود.

ریسک غیرسیستماتیک + ریسک­­سیستماتیک = ریسک کل

2-4-1-ریسک غیر سیستماتیک

همانطور که اظهار گردید بخش پیش­بینی نشده بازده ، یعنی بخش ناشی از اخبار غیر مترقبه ،ریسک واقعی هر نوع  سرمایه­گذاری می باشد، ریسک یک دارایی از اخبار غیر مترقبه – اتفاقات پیش بینی نشده ناشی می­گردد.نوعی از اخبار غیر منتظره ، ریسک غیر سیستماتیک نامیده می­گردد . ریسک غیر سیستماتیک آن می باشد که یک سهم خاص یا سهم گروه کوچکی از شرکتها را تحت تاثیر قرار می­دهد و از طریق تنوع­بخشی می­توان آنرا کاهش داد. از آنجا که این نوع ریسک­ها منحصر به یک شرکت خاص هستند ، گاهی ریسک­های خاص یا منحصر به فرد نامیده می­شوند. از عوامل مهم این ریسک می­توان کالاها و خدمات تولیدی شرکت یا صنعت ، نوع مدیریت ،فعالیت رقبا و ساختار هزینه­های شرکت اشاره نمود ( جهانخانی و شوری،1389)

 

 

 

 

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری: مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری