دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

تکه ای از متن پایان نامه :

تلقی می­گردد پس میتوان اینطور نتیجه گرفت که ریسک تجاری نه تنها در صنایع مختلف بلکه در شرکتهای فعال در یک صنعت فرق می­کند.

2-4-6- ریسک ورشکستگی

ریسک ورشکستگی را ناتوانی شرکت در پرداخت به موقع تعهدات و بدهیهایش اظهار می­کنند، و اینطور اظهار میدارند که این ریسک با نقدینگی شرکت در ارتباط می باشد . ریسک ورشکستگی  تابعی از ریسک تجاری و مالی می باشد ،یعنی ترکیبی از این دو ریسک می­تواند شرکت را ورشکسته نماید . به عبارتی دیگر با مطالعه میزان نوسان­پذیری سود عملیاتی و حجم هزینه­های ثابت مالی ، می­توان نتیجه گرفت که با بالا بودن این دو ریسک، فاکتور ریسک ورشکستگی شرکت نیز بالا خواهد بود. حال اگر شرکتی درجه ریسک تجاری بالایی را متحمل شده باشد می­بایست ریسک مالی را در سطح پایینی نگه دارد و برعکس اگر شرکت از ریسک تجاری پایینی برخوردار باشد،دراین حالت می­تواند درجه ریسک مالی بالایی را تحمل کند . از طریق برقراری تعادل بین ریسک تجاری و ریسک مالی، شرکتها قادر خواهند بود ریسک ورشکستگی خود را کنترل نمایند (جولای،1388).

2-4-7- ریسک کاهش قیمت سهام

علت های زیادی مبنی بر نوسان بیش از حد بازار سهام هست یک ریسک که با دیدگاه مبتنی بر کارایی بازار سازگار می باشد، ریشه در متغیر بودن بتا دارد. پس میتوان ادعا نمود که ریسک شرکت و نوسان آن می­تواند تاثیرات چشمگیری در بازار و قیمت سهام داشته باشد(چن و هنگ، 2001،ص 345-381).

علت های دیگر ریشه در عوامل رفتاری سرمایه گذاران دارند. الگوی شتاب ارائه شده توسط دانیل هرش لیفر و سابرامانیان (1998) بر پایه این فرض قرار دارد که زیرا قیمت سهام دارای افت و خیز شدید می­باشد، بازار شاهد نوسانات شدید خواهد گردید از سویی دیلانگ و شلیفر(1990) استدلال دیگری نمودند، آنها اساس فرض خود را بر این گذاشتند که بازار سرمایه از یک سو خردگراست و از سوی دیگه دارای سرمایه­گذارانی می باشد که به نتیجه­های مثبت دست می­یابند. مقصود از سرمایه­گذارانی که به نتیجه های مثبت دست می­یابند کسانی هستند که هنگام بالا رفتن قیمت سهام شاهد کاهش قیمت خواهند بود. به هر حال این پژوهشگران چنین استدلال میکنند که سرمایه گذاران خردگرا برای اینکه بتوانند از مزایای حاصل از بالا رفتن قیمت بهره­مند شوند، می­کوشند بر واگن همدستان خود سوار شوند، در نتیجه بازار شاهد نوسانات شدید خواهد گردید.

 

 

 

 

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری: مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری