دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

در بازار ابعاد متفاوتي دارد، مانند مهمترين ابعاد قابليت جانشيني كالاها، حجم تقاضا، ميزان سرمايه گذاري لازم (شدت سرمايه گذاري)، نسبت تمركز صنعت و تعداد شركتهاي فعال در صنعت هستند. نخستين بعد قابليت جانشيني می باشد .در صورت بالا بودن قابليت جانشيني كالاها گفته مي گردد محصول داراي شباهتهاي زيادي با ديگر محصولات قابل جانشين می باشد و اين محصولات مي توانند به جاي هم مصرف شوند و در اين صورت تعداد مصرف كنندگان و تعداد توليد كنندگان و حجم بازارها و در نتيجه شدت رقابت بيشتر خواهد بود (فلسان، 2009).

بعد دوم حجم تقاضاست اندازه بزرگتر بازار در نتيجه تقاضاي بيشتر ايجاد ميشود و در نتيجه تقاضاي بالا رقابت را نيز بيشتر ميكند، زيرا تا زماني كه بازار اشباع نشده، براي ورود رقباي جديد انگيزه لازم هست. سومين بعد موانع ورود می باشد به علت اينكه منابع در اقتصاد محدود هستند، در صورتي كه براي ورود رقبا حجم بالاي سرمايه گذاري در دارايي هاي ثابت مورد نياز باشد، رقبا انگيزه چنداني براي ورود نخواهند داشت، زيرا هزينه فرصت سرمايه گذاري بالاست. بعد چهارم نسبت تمركز می باشد در صورتي كه حجم عمده توليد و فروش (نسبت تمركز) در صنايعي محدود به يك يا چند بازيگر باشد، شدت رقابت در اين

| صنایع کمتر خواهد بودآخرين بعد تعداد شركتهاي فعال در هر يك از صنايع می باشد در صورتي كه تعداد شركت ها بيشتر باشد، رقابت بين آنها نيز بيشتر خواهد بود (كارونا و پريرا، 2008).

چندین پژوهش در مورد گزینه های واقعی نشان داده اند که  رقابت در بازار محصول تاثیر قابل توجهی در سرمایه گذاری بنگاه ها و تصمیم گیری های عملیاتی دارد (گرنادیر ، 2002؛ اگورور 2009). اکدوگو و ماکای[1](2012) به لحاظ نظری و تجربی نشان دادند که حد بالا و پایین سرمایه گذاری زمانی می تواند منطقی باشد  که در یک محیط رقابتی استراتژیک شکل گیرد. پژوهش در ارتباط با اثر رقابت روی مسائل دیگر شاخص های مالی شرکت ها نسبتا پراکنده می باشد، اما اخیرا توجه بیشتری به این موضوع شده می باشد. به[1]– Akdogu and Mackay

 

 

 

 

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری: مطالعه ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری